Kata Laluan anda telah disekat. Sekiranya Kata Laluan anda telah disekat, tindakan seperti di bawah boleh diambil. 1. Jika mempunyai e-mel berdaftar dengan LHDNM, sila ke Terlupa Kata Laluan; atau 2. Hadir ke Cawangan LHDNM yang berdekatan. Untuk pertanyaan, hubungi HASiL Care Line di talian 03-8911 1000 (LHDN).

Pemberitahuan



No. Pasport yang anda masukkan tiada dalam rekod. Sekiranya anda memasukkan No. Pasport baru dan pernah menggunakan e-Filing, tekan 'Ya'.

Jika ini adalah kali pertama anda menggunakan e-Filing, tekan 'Tidak' dan lakukan Login Kali Pertama atau semak semula No. Pasport anda.


 

Pemberitahuan



Sijil digital menggunakan No. Kad Pengenalan Baru yang anda masukkan tidak wujud. Sekiranya anda menukar No. Tentera atau No. Polis kepada No. Kad Pengenalan Baru dan pernah menggunakan e-Filing, tekan 'Ya'.

Jika ini adalah kali pertama anda menggunakan e-Filing, tekan 'Tidak' dan lakukan log masuk Kali Pertama atau semak semula No. Kad Pengenalan Baru anda.


 

Pemberitahuan



Dalam rekod kami mendapati bahawa anda telah membuat penukaran daripada No. Tentera kepada No. Kad Pengenalan Baru dan sijil digital bagi No. Kad Pengenalan Baru sudah wujud. Sila log masuk semula dengan menggunakan No. Kad Pengenalan Baru dan kata laluan sedia ada.


Pemberitahuan



Dalam rekod kami mendapati bahawa anda telah membuat penukaran daripada No. Tentera kepada No. Kad Pengenalan Baru.

Sila klik 'Ya' untuk teruskan atau klik 'Tidak' dan lakukan log masuk Kali Pertama atau semak semula No. Pengenalan anda.


 

Pemberitahuan



Dalam rekod kami mendapati bahawa anda telah membuat penukaran daripada No. Polis kepada No. Kad Pengenalan Baru dan sijil digital bagi No. Kad Pengenalan Baru sudah wujud. Sila log masuk semula dengan menggunakan No. Kad Pengenalan Baru dan kata laluan sedia ada.


Pemberitahuan



Dalam rekod kami mendapati bahawa anda telah membuat penukaran daripada No. Polis kepada No. Kad Pengenalan Baru.

Sila klik 'Ya' untuk teruskan atau klik 'Tidak' dan lakukan log masuk Kali Pertama atau semak semula No. Pengenalan anda.


 

Pengumuman


Adalah dimaklumkan bahawa Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) akan menaik taraf sistem atas talian bagi membolehkan akses berterusan ke semua sistem LHDNM.


Sehubungan itu, keseluruhan rangkaian sistem LHDNM meliputi EzHasil, Bantuan Sara Hidup dan Bantuan Prihatin Nasional akan ditutup bagi tujuan penyelenggaran seperti berikut:


Tarikh: 02 April 2020 (Khamis) hingga 03 April 2020 (Jumaat).
Masa: 7.00 malam hingga 7.00 pagi.

LHDNM memohon maaf atas sebarang kesulitan yang mungkin timbul, namun penyelenggaraan ini adalah perlu bagi memastikan kesinambungan penyampaian perkhidmatan kepada semua.


Brand Brand Brand
  • BM
  • EN
efiling_processflow
TerlupaKataLaluan
m-Filing
Sebelum Selepas
PENGUMUMAN
Pemberhentian Pengeluaran Sijil Taraf Orang Kena Cukai (STOKC)

Mulai 18 Mac 2019, Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) tidak lagi menerima permohonan untuk Sijil Taraf Orang Kena Cukai (STOKC). Lanjutan daripada itu, pengeluaran STOKC juga akan diberhentikan.

Untuk makluman, STOKC adalah pengesahan yang dikeluarkan oleh LHDNM ke atas status seseorang yang dikenakan cukai di Malaysia. Pada amnya, STOKC digunakan bagi tujuan tuntutan bayaran balik Cukai Jualan dan Perkhidmatan, Cukai Nilai Tambah atau Cukai Barangan dan Perkhidmatan (SST,VAT dan GST) yang dibayar di luar negara oleh individu, syarikat atau badan orang di Malaysia.

Pembayar cukai dinasihatkan untuk menggunakan pengesahan penerimaan borang nyata cukai pendapatan sebagai pengesahan status seseorang yang dikenakan cukai di Malaysia. Pengesahan ini boleh didapati melalui perkhidmatan ezHASiL di https://ez.hasil.gov.my/ atau di cawangan-cawangan LHDNM.
KEPERLUAN MINIMA

• Microsoft Windows 8.1 (service pack terkini), Linux atau Macintosh.
• Internet Explorer 11.0, Microsoft Edge, Mozilla Firefox 44.0, Google Chrome 46.0 atau Safari 5.
PEMBAYAR CUKAI YANG BARU ATAU PERTAMA KALI MELAPORKAN PENDAPATAN MENYAMAI / MELEBIHI RM 450,000

Dimaklumkan bahawa pembayar cukai yang pertama kali melaporkan pendapatan menyamai atau melebihi RM 450,000 melalui hantaran borang secara e-Filing perlu memohon TAC. TAC akan dihantar kepada no. telefon bimbit yang berdaftar dengan LHDNM. No. telefon bimbit terkini boleh dikemaskini menggunakan sistem e-Kemaskini profil diri atau ke cawangan yang mengendalikan fail cukai pendapatan. Prosedur ini adalah untuk mengelakkan kemungkinan kesilapan memasukkan jumlah pendapatan oleh pembayar cukai.

Prosedur ini tidak terpakai kepada pembayar cukai yang membuat e-Filing melalui Ejen Cukai.
FRASA KESELAMATAN

Mulai 27 Februari 2017, LHDNM akan meningkatkan keselamatan laman sesawang ezHASiL dengan memperkenalkan frasa keselamatan.

Frasa keselamatan adalah bertujuan untuk memastikan pembayar cukai log masuk ke laman sesawang ezHASiL yang betul. Pengguna perlu menetapkan frasa keselamatan semasa log masuk dan memastikan frasa keselamatan yang dipaparkan adalah betul sebelum memasukkan kata laluan.

Sila klik di sini untuk bantuan.
Arkib >>
Log Masuk

Sila masukkan No. Rujukan (No. Pengenalan) dan klik Hantar.





Login Kali Pertama
Terlupa Kata Laluan

Perlukan bantuan?
03-8911 1000 (Dalam Negara) / +603-8911 1100 (Luar Negara)




ISOwithSIRIM ISOwithSIRIM ISOwithSIRIM


© Hak Cipta Terpelihara 2018 Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia